sobota, 9 lipca 2016

Łożyska ślizgowe przegubowe - informacje

Łożyska ślizgowe przegubowe - informacje


Autor: Martino Mistrz


Łożyska ślizgowe przegubowe poprzeczne wymagające obsługi zbudowane są z dwóch pierścieni – zewnętrznego oraz wewnętrznego. Pierścień wewnętrzny posiada wypukłą okrągłą średnicę zewnętrzną. Natomiast pierścień zewnętrzny odwrotnie, okrągłą wklęsłą powierzchnie wewnętrzną.


Sprawia to, że łożyska te idealnie nadają się do łożyskowań, gdzie niezbędne jest również niwelowanie ruchów regulacyjnych pomiędzy oprawą a wałem, bądź ruchów oscylacyjnych samego łożyska.

W łożyskach ślizgowych przegubowych wymagających obsługi, połączenie powierzchni wzajemnie współpracujących ślizgowych jest typu stal po stali. Z tego powodu wymagają one bardzo częstego smarowania. Jednak dzięki bardzo dużej odporności na zużycie powierzchni roboczych, tego typu łożyska ślizgowe są zalecane w przypadku występowania wysokich obciążeń o charakterze udarowym, statycznym lub nawet o zmienny kierunku.

Łożyska ślizgowe przeguboweCzyni to z łożysk ślizgowych przegubowych rozwiązanie niezwykle uniwersalne, znakomicie sprawdzające się w wielu przypadkach zastosowań. W przypadku zamontowania w mechanizmie tulei dystansowej, stosuje się specjalne odmiany łożyska ślizgowego przegubowego, w którym to pierścień wewnętrzny jest nieznacznie poszerzony po obu stronach. Łożyska ślizgowe przegubowe poprzeczne wymagające obsługi dostępne są w kilku wersjach: łożyska ślizgowe przegubowe typu stal po stali, łożyska ślizgowe przegubowe typu stal po stali calowe, łożyska ślizgowe przegubowe typu stal po stali z poszerzonym pierścieniem.

Łożyska ślizgowe przegubowe wykonane są z wysokiej jakości stali węglowej chromowej. Są one hartowane, szlifowane a na końcu fosforowane. Styki powierzchni współpracujących są docierane. Pierścień zewnętrzny, w procesie produkcyjnym jest przełamywany, a następnie po zainstalowaniu pierścienia wewnętrznego składany w jedną całość, z tego powodu łożyska ślizgowe są nierozłączne.

W łożysku, w którym występuje połączenie stal po stali muszą być bardzo często smarowane. Aby to ułatwić, łożyska ślizgowe posiadają pierścieniowy rowek oraz otwory smarowe. Łożyska o większych rozmiarach posiadają system wielorowkowy, który zwiększa ilość smaru obecnego podczas pracy. Dzięki temu łożyska mogą pracować pod większym obciążeniem, a okres pomiędzy kolejnymi wymianami smaru zostaje znacząco wydłużony


http://bearing.pl/ - Wszystko na temat łożysk.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz